Herkennen van goede logo’s

Goede logo’s communiceren krachtig en eenduidig door hun eenvoud. Er gaat een sterke merkbeleving vanuit.

 

In deze logo’s zien we alleen de naam van een bedrijf terug. Zo is dat ook bij Siemens en Microsoft. Nergens blijkt dat het om een electonica- of een softwarebedrijf gaat.

 

Vaak zijn logo’s van midden- en kleinbedrijven wel opgebouwd uit meerdere elementen. Ze communiceren veel, maar niet eenduidig.

 

Davé zou een sterkere merkbeleving krijgen door alleen Davé te behouden. Het logo van Tamek alleen al bestaat uit vier verschillende onderdelen.

 

Bij het ontwerpen van een logo zoek ik de creatieve oplossing binnen het letterbeeld zelf. Het type bedrijf adviseer ik dan op een andere plaats te laten terugkomen in de commuicatie-uiting, bijvoorbeeld bij de adresgegevens.

 

Logo’s ontworpen door Garage:

 

Blijft wel de wens bestaan om het type bedrijf in het logo te communiceren, dan ook wil ik dit eenduidig oplossen.

Het woordmerk moet dan ook zonder toevoeging gemakkelijk overeind kunnen blijven.

 

Of geheel binnen het woordmerk opgelost zijn en toch een eenduidig beeld opleveren:

 

Nog krachtiger is het als een bedrijf uiteindelijk kan volstaan door alleen een beeldmerk te gebruiken.

 

Denkt u na over een nieuw logo, dan geef ik u graag het bovenstaande schrijven mee of neem contact met mij op om te zien of ik iets voor u kan betekenen.

 

 

Laat een reactie achter op facebook

Overzicht van logo’s ontworpen door Garage

Garage  bureau voor grafisch ontwerp (BNO)

Cellebroedersweg 7A, 8261 GV Kampen / 038-3333200

info@garage-bno.nl

 /

facebook

© Garage 2015.  Update 23-04-2018

h

blog

31-06-2014

16-06-2015

portfolio

het bureau

23-04-2018